Christy Cheung - Trailer van nieuwe releases
Brigitte Lin - Slideshow
Leslie Cheung -
Regisseur David Wu -
Speelduur 77 minuten -
Prod. maatschappij Mandarin film -

De overlevenden van de 8 clans proberen de draad weer op te pakken na de heftige strijd met de witte heks. Fung Chu Kit, de zoon van een leider van een van de grote clans, staat op het punt te trouwen. Zijn huwelijk zal helaas de eerste nacht niet redden, want de witte heks (Brigitte Lin) zet alles op alles om de wereld te ontdoen van iedere man die ze tegen komt. Ze dringt binnen in het gebouw en weet bijna alle overlevenden van de vorige strijd om het leven te brengen. Alleen Fung Chu Kit weet te ontkomen, maar zijn vrouw wordt meegenomen naar de grot waar de witte heks woont met de rest van haar clan. Een clan, die alleen maar uit vrouwen bestaat die stuk voor stuk een ongelofelijke haat jegens mannen hebben. De vrouw van Fung Chu Kit wordt gehersenspoeld en sluit zich hierdoor compleet aan bij de rest van de vrouwen. Fung Chu Kit sluit zich aan bij een groepje, dat bestaat uit de tweede generatie van de 8 clans, om samen te proberen de witte heks te vernietigen.

Net als het origineel heeft de film een romantische ondertoon, een strijd om liefde. Brigitte Lin is wederom geweldig, haar uitstraling is heerlijk duister, al komt ze wel wat weinig echt in beeld. Visueel zit de film goed in elkaar en locaties zijn sprookjesachtig. Helaas is alles in een studio gefilmd en daardoor komt het soms een beetje claustrofobie over. Toch heeft het allemaal wel iets mysterieus en is het leuk om naar te kijken. Helaas stellen de gevechten voor de martial arts fan weinig voor, alles wordt leuker gemaakt door het chaotisch monteren en vertragen van de gefilmde beelden. Het resultaat is absoluut mooi om naar te kijken, maar hierdoor verlies je wel de essentie van iedere beweging en het showelement - de gevechten - uit het oog. Ook niet geheel onlogisch dat er voor deze methode gekozen is, want onder de acteurs bevindt zich geen een echte martial artist. Christy Cheung zet een leuke rol neer, een stoere vrouwelijke krijger, die pijlen afvuurt door haar arm als boog te gebruiken. Verder zitten er nog meer diverse leuke karakters in de film ,maar alles is net iets minder als in het eerste deel. De rol van Leslie Cheung is niet langer dan een paar minuten, maar een tweede deel verkoopt inderdaad beter als de originele hoofdrolspeler er in meespelen. Dit zal de achterliggende gedachte wel geweest zijn van de producer. Humor wordt met gemak gemengd met bloederige bruutheid zoals alleen Hongkong films dit kunnen. Wat mij ook bijzonder verbaasde was de speelduur van de film, 77 minuten is niet echt gebruikelijk voor een speelfilm. Veel jeugdige acteurs in een mooi gefilmde en vermakelijk uitbuiting van het succes van het eerste deel, die precies verder gaat waar de eerste stopt, echter het verder net niet waarmaakt.

Drager dvd
Beeld kwaliteit goed
Geluid kwaliteit goed