Anthony Wong - n.v.t.
Ann Bridgewater -
Chriss lee -
Regisseur Ringo Lam -
Speelduur 97 Min -
Productie maatschappij   -

Jeff (Chow Yun Fat) Werkt als uitsmijter in een nachtclub in Bangkok waar zijn vriendin (Ann Bridgewater) danst. Op een avond moet hij zijn beste vriend Sam (Anthony Wong) uit handen van een geldschieter redden en beloofd er voor te zorgen dat de schuld van Sam ingelost zal worden. Om het geld bij elkaar te krijgen besluiten ze een klus te doen, samen met Judge (Simon Yam), een crimineel die zich specialiseert in overvallen en extreem gewelddadig te werk gaat. Nadat de twee teams aan elkaar voorgesteld zijn worden de plannen besproken om een overval op een vrachtwagen vol wapens te plegen. Alleen heeft de Judge ook nog even een andere opdracht aangenomen, namelijk het uit de weg ruimen van Jeff. Op het moment dat de overval gepleegd is, openen Judge en zijn mannen het vuur op Jeff,  die maar net weet te ontsnappen en voor dood achter gelaten word.

Chow Yun Fat in een van zijn meest stoere rollen, een Harley Davidson rijder met blokhead en tatoeages. Niks geen geraffineerde gangster, maar een ruige straatcrimineel. Daarentegen is het karakter wat Simon Yam neerzet van hele andere aard, een homoseksuele psychopaat die alles doet uit stijloverweging en niets te ver vind gaan. Twee geweldige personages om tegen over elkaar te hebben staan en ze zetten elkaar ook regelmatig schaakmat omdat ze elkaars gelijken zijn in inventiviteit, alleen het motief is anders. Ringo Lam heeft de film een behoorlijk grimmig karakter mee gegeven, en zet Jeff neer als een geest uit het verleden die terug komt om alles wat fout ging recht te zetten. In een van hun stand offs vliegen de kogels in de stijl van  “The Matrix” letterlijk om je oren. Wat actie betreft komt alles aanbod vuist gevechten, autoachtervolgingen en schietgevechten. Alles even stijlvol gefilmd en niks gaat echt over de top. Ann Bridgewater heeft diverse dansscènes in de film die het eigenlijk allemaal net niet hebben, ze zijn wel functioneel en passen goed in de stijl van de film maar de choreografie heeft het net niet en het valt allemaal net buiten het ritme van de muziek. Zeker een  Chow Yun Fat film die gezien moet hebben.

Drager Video Simon Yam Chow Yun Fat
Taal Cantonees
Uitgever Made in Hongkong