Sharon Kwok - n.v.t.
  -
  -
Regisseur Phillip Kao -
Speelduur 90 Min -
Productie maatschappij My Way films -

Een international opererend crimineel syndicaat in Manilla krijgt bezoek van een afdeling uit Japan. De Japanners zijn naar Manilla gekomen om wraak te nemen op de agenten van Interpol die hun wapenhandel geblokkeerd hebben. Met verenigde krachten trekken ze samen ten strijde om één voor één de agenten en hun familie te vermoorden. Tussendoor word er ook nog even een ontvoering op gezet van een belangrijk zakenman. Agent Albert, die er nogal een orthodoxe werkwijze op nahoudt, wordt steeds dieper meegesleept in deze klopjacht en verliest iedereen die dierbaar is om zich heen. Uiteindelijk stuurt interpol Japan drie agenten die bekend zijn met de Japanse tak van deze criminelen organisatie, om hun collega’s uit Manilla te ondersteunen.

Een flinterdun en niet goed sluitend verhaal met de meest waanzinnige over-de-top actie scènes. De film opent met een schietpartij van ruim tien minuten, jammer genoeg is hier niet echt in te ontdekken wie we nu moeten volgen. Iedereen schiet op elkaar en zo af en toe ontstaat er een vuist gevecht dat aangevuld wordt met het meeste overdreven en onnodige touwtjes werk wat ik tot nu toe gezien heb. Het mag duidelijk zijn dat de actie choreograaf van deze film duidelijk als voorbeeld “hard boiled” heeft gebruikt, want meerdere malen in de film komen er schutters hangend aan een kabelbaan al schietend door het beeld. Door het stoere machogedrag van de hoofdrol speler en de synthesizer muziek doet de film een beetje aan als een gewelddadige aflevering van “Miami vice”.  Dus kon de scène waarin de hoofdrol speler op zijn motor in overpeinzing door de stad rijdt niet uitblijven. Dat is logisch want wat zou jij doen als je net je vrouw en beste vriend door gangsters om het leven hebt zien komen. Yukari oshima heeft een klein rolletje in de film en komt alleen even voor in het begin en aan het einde van de film tijdens de actie scènes, haar gevechten zijn leuk maar niet echt bijzonder. Phillip Kao is een van de vele gangsters, hij is minimaal in beeld en zijn rol is niet echt noemenswaardig. Het enige karakter dat een beetje meer inhoud heeft gekregen is dat van Albert, de rest van de personages zijn eigengelijk een soort extra’s in de film die niet verder uitgediept hoeven te worden. De zakenman die aan het begin van de film ontvoerd wordt en waar de reddingsactie voor in touw gezet word, komt nooit meer in de film voor en als je met de motor valt rij je daarna verder op een onbeschadigde motor. Zoals je aan de titel wel kan zien gaat het hier niet om een Hongkong film maar om een film uit de Filippijnen, en daar speelt hij zich ook af. Ik denk dat ik zo wel duidelijk weer gegeven heb dat de film aan alle kanten rammelt, toch vond ik het geen vervelende film om te kijken, want er zitten diversen momenten in de film die wel vermakelijk zijn. En als je van vuurwerk en explosies houdt kom je zeker aan je trekken.

Drager Video
Beeld kwaliteit Redelijk
Geluid kwaliteit Redelijk