Daniel Wu - Interviews met de hoofdrolspelers
Cheng Pei Pei - Making of 'Naked weapon'
Andrew Lin Hoi - Trailers and Teasers
Regisseur Ching Siu Tung - Location report with Bey Logan
Speelduur 86 min - Behind the Scene's
Prod. maatschappij Jing's workshop - Audio comentaar (Bey logan en Maggie Q)

Als er in totaal veertig meisjes van over de hele wereld verdwijnen stelt Interpol een onderzoek in. Zes jaar lang horen ze niks tot er moordaanslagen, in de onderwereld, gepleegd worden door meedogenloze vrouwelijke huurmoordenaars. Met hun lichaam als sterkste wapen brengen ze eerst het hoofd van hun slachtoffer op hol, om volgens met dodelijke precisie toe te slaan. De dames blijken te zijn getraind op een verlaten eiland vanaf hun dertiende jaar. Zonder enige keuze ondergingen zij een training van zes jaar die hen vormde tot de moordmachines die ze nu zijn. Niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk werden ze voorbereid voor maar 1 doel, moorden. En dit alles zonder hun vrouwelijkheid te verliezen. Na de laatste test blijven er drie dames over die uiteindelijk aangesteld zullen worden en een vierjarig contract moeten uitdienen voor hun meedogenloze meester, Madam M. Maar eenmaal terug in de echte wereld gaat het fout als Charlene (Maggie Q) per ongeluk haar moeder tegen komt. De gemiste jaren schieten door haar hoofd en al snel functioneert ze niet meer waarvoor ze is opgeleid. Zodra Madam M. er achter kom dat haar protégee niet meer naar behoren functioneert zet zij alles op alles om deze fout van haar leerling recht te zetten.

Een combinatie van mooie Aziatische vrouwen, martial arts en stijlvol camerawerk. De gevechten zitten goed en elkaar en zijn leuk om naar te kijken. Veel gebruik van touwtjes en versnelde beelden, verder zijn de gevechten puur en kan je duidelijk zien dat het echt op de kennis van de acteurs aankomt. Vooral in het laatste gevecht gaan we over op 'The matrix' Hongkong stijl. Versnelde beelden worden afgewisseld door slowmotion en wordt er leuk met visuele effecten gespeeld. Toch is er duidelijk te zien dat geen van de dames een martial arts achtergrond heeft, maar wel de flexibiliteit en kracht hebben om alles er mooi uit te laten zien. Ik geef het je te doen, het op film zetten van een gevecht tussen meerder dames in hun ondergoed. Het lijkt me duidelijk dat wijde kleding een hoop schoonheid foutjes weg haalt. Alles heeft een licht erotische tintje en het enige echte bloot vindt plaats in de eerste vijf minuten van de film. Verder blijft het bij een beetje plagen door de schaars geklede hoofdrolspeelsters. De regisseur Ching Siu Tung weet visueel meerdere malen verassend uit de hoek te komen, maar had alleen wat meer tijd mogen besteden aan het uitdiepen van het verhaal. 'Naked weapon' duurt 86 minuten en met tien minuten extra besteed aan het uitdiepen van de karakters had alles en iedereen een betere plek gekregen in het geheel. De mannelijke hoofdrol word gespeeld door Daniel Wu, steeds meer begin ik hem te zien als de nieuwe Andy Lau. Want zijn uitstraling en manier van spelen ligt vrijwel in de zelfde lijn. Sexy dames, stijlvolle gevechten, verbluffende special effects en (-een wel vaker voorkomende probleem in Hongkong films-) een niet helemaal goed uitgediept verhaal, kortom heerlijk om naar te kijken en duidelijk niet alleen gemaakt voor Azië maar voor een breder publiek.

Drager dvd (Import 2 discs)
Beeld kwaliteit Goed (16:9)
Geluid kwaliteit Goed (dolby 5.1 en DTS)