Michelle Yeoh
Maggie Cheung - n.v.t.
Yuen Wah -
Ken Tsang -
Regisseur Stanley Tong -
Speelduur 91 Min -

Kevin Chan (Jackie Chan), de held uit de eerste twee 'Police story' delen, moet het al een tijdje doen zonder echt iets spannends mee te maken. Eigenlijk begint de verveling een beetje toe te slaan. Als hij zijn superieuren hoort praten over een gevaarlijke undercover missie twijfelt hij geen moment en meldt zich aan. Omdat hij verwacht dat zijn vriendin May (Maggie Cheung) hier niet akkoord mee gaat, vertelt hij haar dat hij een maand op trainingskamp moet en eigenlijk niet wil. Na een kort afscheid vertrekt Kevin naar China om deze gevaarlijke bende die zich bezig houden met het smokkelen van drugs tussen Hongkong en China op te rollen. Zijn nieuwe partner Jessica Yang (Michelle Yeoh) leert hem de details van zijn nieuwe identiteit en kijkt meteen even of Kevin Chan wel zo'n 'Super cop' is als beweerd wordt. Om de bende te infiltreren redden ze Panther (Yuen Wah), een vooraanstaand lid van de bende, uit een Chinese zwaarbewaakte gevangenis. Na de ontsnapping weet Kevin het vertrouwen te winnen van Panther die hem verder introduceert in het criminele circuit. Nu moet er alleen nog voor genoeg bewijs gezorgd worden om deze criminelen groep op te rollen.

Het derde deel uit de succesvolle 'Police story' serie. En er is gekozen voor een kleine verandering in de opzet. Hongkong wordt deels verruild voor China en Kuala Lumpur en Kevin Chan gaat voor het eerst undercover. Maar verder is hij nog steeds de agent die zijn zaken oplost met stommiteiten en vasthoudendheid. Michelle Yeoh is er bij gehaald om Jackie Chan te versterken en deze twee acteurs vormen samen een heuse super combinatie. Het is natuurlijk wel zo dat hierdoor Jackie Chan wat minder in actie komt, maar de stunts en gevechten van deze onverschrokken actrice doen absoluut niet onder bij die van haar medespeler. Een ritje boven op een door de stad scheurende bus en op een motor via een schans een rijdende trein op springen doet ze allemaal zelf. Let even op de bloopers bij de aftiteling om te zien dat het dus ook wel eens fout kan gaan. De film bestaat dus niet alleen uit vuistgevechten, maar alles wat een actie film nodig heeft. Auto en boot achtervolgingen, diverse vuurwapens en zelfs een levensgevaarlijke stunt hangend aan een touwladder onder een helikopter. Door dit alles heeft hij het handelsmerk van Jackie Chan verweven, humor. 'Police story 3' heeft een bijzonder mooie balans tussen verhaal, humor en actie, een bijzonder volwassen film dus. Het enige wat een beetje teleurstellend is dat Yuen Wah zo weinig in actie komt, zo'n martial artist moet je gebruiken, toch?.

Drager Video Yuen Wah Michelle Yeoh en Jackie Chan
Uitgever M.I.A. video