Elaine Lui - Interviews
Robert Samuels - gevecht workshop met Ngai Sing
Ngai Sing - Elaine Lui Foto galerij
Regisseur Yuen Woo Ping - Hero makers - stunt workshop
Speelduur 88 Min - Yuen Woo Ping biografie
Productie maatschappij   - Audio com. Bey Logan en Christy chung

Een luxe cruiseschip verlaat de haven op oudejaarsdag om op zee feestelijk het nieuwjaar in te luiden. Lai (Christy Chung), die als serveerster werkt op deze boot, weet een leuk centje bij te verdienen door de zakken van de passagiers te rollen. Al snel heeft Alan (Kenny Ho) een van de beveiliging medewrekers van het schip haar in de gaten. Alan krijgt niet de kans om in te grijpen, want per ongeluk is hij getuige van de moord op de kapitein van de boot. Hij twijfelt geen minuut en gaat op onderzoek uit en een wilde achtervolging over het hele schip volgt. Net te laat komt Alan er achter dat bijna de hele bemanning betrokken is bij de kaping. De kapers hebben als doel het stelen van de plutonium die aan boord in een kluis ligt. Mede door Lai wordt Alan gevangen en opgesloten in een voorraadkamer. Lai krijgt gelukkig net op tijd door hoe de vork werkelijk in de steel zit en probeert met al haar charmes om Alan te bevrijden en de strijd met deze terroristen aan te binden.

De Chinese versie van 'undersiege', niet echt wat nieuws dus. Helaas wordt het verhaal ook nog eens slecht onderbouwd en mis ik in een heleboel scènes de logica. Alle clichés voor dit genre films passeren de revue, de gegijzelde man met hartklachten, een kind wat gered moet worden en natuurlijk de onverschrokken held. Wat vooral bij mij de nodige vragen opriep was wie vervoert er nu plutonium op een luxe cruise schip. Helaas wordt er in het verhaal ook niet verteld waarom deze bijzonder explosieve stof aanboord was. Duidelijk is dat de terroristen het erg graag willen hebben en niks schuwen om het te krijgen, met een hoog dodental als gevolg. Persoonlijk vind ik de gevechten te houterig en is de stijl van regisseur Yuen Woo Ping er niet echt terug in te vinden. Het ongelofelijk stuntwerk wat op de hoes beloofd wordt beperkt zich tot wat snel klimwerk en één of twee valpartijen die echt hard zijn. Niet echt wat nieuws of spectaculairs dat je op het puntje van je stoel houdt. De twee vrouwelijke hoofdrolspelers zorgen voor het spektakel in 'red wolf', want voor ongetrainde vechters weten ze bijzonder leuke gevechten neer te zetten. Let voor al op de stoere Elaine Lui die absoluut een verpletterende indruk achter laat als doorgewinterde terrorist. Mocht je toch besluiten om deze dvd aan te schaffen, doe het dan voor de vele extra's en zie de film als een bonus er bij, dan weet je zeker dat je niet teleurgesteld zal worden. Vooral de stunt en de gevechtsworkshop geven mooi inzicht in wat er allemaal achter de schermen van de Hongkong films business gebeurd.

Drager Dvd Elaine Lui Kenny Ho in gevecht Christy Chung
Beeld kwaliteit Goed (16:9)
Geluid kwaliteit Goed (dolby 5.1)