Debi Mazar - Deleted scenes
Jason Isaacs - Making Of
  - Bloopers
Regisseur Kevin Donavan - Trailer
Speelduur 95 min -
Productie maatschappij Dreamworks -

Jimmy Tong (Jackie Chan)  is een verlegen taxi chauffeur uit New york en  krijgt  opdracht van een mooie vrouw om haar naar de andere kant van de stad te brengen voordat ze zich opgemaakt heeft. Hij krijgt dit voor elkaar op haar op tijd op de plek van bestemming te brengen. Hierdoor krijgt hij een baan aangeboden als chauffeur van Clark Devlin, een rijk en mysterieus  man. De regels waaronder hij moet werken lijken in het begin erg streng maar al snel blijkt dat het allemaal wel mee valt. Het enige waar hij niet aan mag komen is zijn smoking. Als beide heren na een korte stop bij een Buger King restaurant een skateboardbom achter de auto aan krijgen ontstaat er een wilde rit door de straten van New york die eindigt met een grote explosie. Jimmy Tong blijft ongedeerd maar Clark Devlin beland in het ziekenhuis, het enige wat hij nog uit kan brengen is Walter Strider. Jimmy Tong gaat onmiddellijk op zoek naar de man met deze naam. En binnen de kortste keren heeft de naïeve Jimmy Tong de Smoking aan getrokken en geeft hij zich uit voor geheim agent Clark Devlin.

Dan wel geen Hongkong Film maar ik vind toch wel dat ik Jackie Chan’s films moet blijven volgen. Lang gelden, ongeveer na het zien van “Who am I” heb ik mijn verwachtingen tegen over een Jackie Chan film laten varen. Toch krijg ik altijd weer een blij gevoel na het zien van zijn films, want zijn gevoel voor humor en uitstraling blijft geweldig. Voor de actie hoef je“The tuxedo” als Hongkong film fan dus niet te kijken want echt vernieuwend is het niet. Jammer genoeg dus geen gevechten die eindeloos duren en je continue op het puntje van je stoel houden. De film begint goed en dit is hoofdzakelijk omdat we Jackie Chan even zien "acteren", hij zet een heel ander personage neer dan we van hem gewend zijn. Dit duurt jammer genoeg maar tien minuten en dan vervalt hij weer in de oude vertrouwde Jackie Chan. Het James Bond achtige plot is leuk bedacht en de gimmick van de tuxido heeft zijn leuke momenten, maar de samen werking tussen Jennifer Love Hewitt is wat “the tuxedo” tot een leuke film maakt. Het is weer eens wat anders dan de meestal mannelijke acteurs waar Chan zijn films meedeelt.

Drager Dvd
Ondertiteling Diversen Talen
Uitgever Dreamworks